Thursday, May 29, 2014

Masalah Penyakit Gout, Punca, Tanda-Tanda Gout Serta Rawatan Alternatif Shaklee Untuk Gout

Apakah Penyakit Gout?

Assalamualaikum dan salam sejahtera, hari ni saya akan kongsikan kepada anda masalah mengenai penyakit Gout dan rawatan alternatif daripada pengamalan supplement Shaklee..

Gout adalah suatu penyakit sendi yang berlaku berpunca daripada asid urik yang berlebihan di dalam darah boleh menimbulkan keradangan dan menyebabkan sakit sendi.



Tanda-Tanda atau Gejala Seseorang Yang Mengalami Gout

  • Sakit-sakit sendi yang berlaku secara tiba-tiba terutamanya di bahagian ibu jari kaki, lutut dan pergelangan kaki.
  • Sendi menjadi merah dan berasa panas serta teramat sakit.
  • Sendi jadi membengkak.
  • Demam.
  • Sakit sendi yang dialami mungkin berlarutan berhari-hari jika tidak dirawat.


Kesan Penyakit Gout 
Jika penyakit gout ini dibiarkan berlanjutan serangan sakit sendi yang berulang-ulang akan menyebabkan terjadinya kerosakan sendi dan menjejaskan fungsinya. Selain itu akan terhasil pembentukan batu karang yang boleh meningkatkan risiko jangkitan kuman dan akan mengakibatkan kegagalan buah pinggang.

Selain mendapat rawatan daripada Doktor anda juga boleh mencuba rawatan alternatif dengan pengambilan supplement Shaklee. Tujuan rawatan yang diambil adalah penting untuk mengurangkan sakit sendi, mengurangkan kekerapan serangan dan mengelakkan berlakunya komplikasi penyakit gout seperti yang saya nyatakan di atas.



vitamin shaklee untuk gout

Set Shaklee Untuk Penyakit Gout
Set ini terdiri daripada gabungan supplement iaitu Alfalfa, Advance Joint Health, Omega Guard dan Performance Drink.

Alfalfa  - Tujuan pengambilan Alfalfa adalah berfungsi untuk detoks bagi membuang toksin dalam badan secara semulajadi dan selamat dan dapat menyingkarkan asid urik dalam darah.

Performance Drink - Minuman ini bertujuan untuk memelihara dan mengekalkan keseimbangan kandungan air dalam badan anda supaya tidak berlaku dehidrasi. Performance Drink ini dapat menggantikan air yang hilang ini kerana pesakit gout perlu lebih kerap kencing bagi menyingkirkan asid urik.

Advance Joint Health dan Omega Guard - Supplement ini berfungsi untuk mengelakkan keradangan sendi dan memberi keselesaan kepada sendi ke arah lebih baik.



AWAS : Kebiasaan atau majoriti pesakit gout ini adalah  lelaki yang berumur 30 hingga 60 tahun ke atas. Berjaga-jaga kepada diri kita yang nampak sihat kerana penyakit gout ini menyerang secara tiba-tiba dan berlaku dalam keadaan tertentu apabila kurangnya air dalam badan, seseorang yang minum alkohol berlebihan, berlakunya kecederaan sendi dan kemungkinan terjadi selepas pembedahan.

PASTIKAN pesakit gout dan kita yang masih sihat ini minum air masak yang mencukupi sekurang-kurangya 4 liter sehari.

InsyaAllah sakit gout ini boleh disembuhkan dengan syarat pesakit menjaga pemakanan, kurangkan jika boleh elakkan daripada makanan laut, kurangkan makan daging dan organ-organ dalaman.


Anda boleh hubungi saya Pengedar Sah Shaklee untuk membuat tempahan Set Gout Shaklee sebagai rawatan alternatif untuk penyakit gout.

Klik SINI untuk terus order ----> Set Gout Shaklee

Info lanjut dan konsultasi PERCUMA!
Sms / Whatsapp hantar ke 012-9760024
Nor Hayati Ramli
Id Shaklee : 869654



No comments: