Monday, May 12, 2014

HAPPY MOTHERS DAY MALAYSIA - VITAMIN UNTUK ORANG TUA TERSAYANG

HAPPY MOTHERS DAY MALAYSIA  UNTUK SEMUA IBU

Belum terlambat untuk saya mengucapkan selamat hati-hari hari ibu, sempena Mothers Day ni saya nak kongsikan kepada anda tentang besarnya pengorbanan seorang ibu kepada kita sebagai anak.

Anda mesti tau tentang hadis nabi mengenai seorang sahabat bertanya kepada Rasulullah..Daripada Muawiyah bin Haidatal Qusyairi katanya, aku bertanya Rasulullah s.a.w: “Siapakah orang yang paling patut aku berbuat baik?”. Rasulullah s.a.w menjawab, “Ibumu”. Kemudian aku bertanya, “Lagi siapa?”. Rasulullah s.a.w menjawab, “Ibumu”. Kemudian aku bertanya, “Lagi siapa?”. Rasulullah s.a.w menjawab, “Ibumu”. Kemudian aku bertanya, “Lagi siapa?”. Rasulullah s.a.w menjawab, “Bapamu, kemudian orang yang paling hampir denganmu dan seterusnya”. (Hadis Riwayat Tirmizi) 

Hikmahnya mengapa Rasulullah mengucapkan 3 kali kepada ibu dan selepas itu baru bapa?..
ini kerana, ibulah yang mengandungkan kita, ibulah yang melahirkan kita dan ibu jugalah yang menyusukan kita..dan bapa kerana bapalah yang mencari rezeki untuk kita..namun jika bapa tiada ibu jugalah yang akan mencari rezeki untuk kita sudahnya.

Jadi apakah tanggungjawab seorang anak kepada ibu dan bapa kita? adakah cukup dengan sambutan Mothers Day sahaja? Sebenarnya apa yang diharapkan kedua ibu bapa kita tidak lain tidak bukan adalah agar kita menjadi anak yang soleh taat kepada perintah Allah dan Rasulnya dan sentiasa mendoakan kesejahteraan ke atas kedua ibu bapa kita hari-hari samada ibu bapa kita masih ada atau telah pun meninggal dunia.

Ok dah macam ceramahla pulak entri kali ni...di sini ingin saya kongsinkan apakah Vitamin Shaklee yang sesuai untuk ibu bapa yang sudah meningkat usia?

Kebiasaanya bila dah mencapai peringkat umur yang tua ibu bapa kita akan mengalami masalah sering sakit-sakit sendi dan lutut, sakit tulang belakang, darah tinggi, kencing manis, sakit jantung dan ada juga yang mengalami stroke..


Apakah vitamin Shaklee yang sesuai untuk diberikan kepada ibu bapa kita? Saya syorkan kepada untuk menyokong kesihatan sendi yang sihat dan kesihatan ibu bapa yang menyeluruh 3 vitamin yang bagus ialah Advance Joint Health, Ostemarix dan Omega Guard Shaklee.


Advance Joint Health Shaklee

Ramuan Advance Joint Health mengandungi satu bentuk ekstrak Boswellia dan juga merangkumi kombinasi nutrien kesihatan sendi yang direka khas iaitu zink, kuprum, manganese dan vitamin C. Setiap satunya memainkan peranan yang unik dan kritikal didalam membangunkan kolagen dan penghubung rawan yang sihat.

Apakah kebaikkan dan manfaat Advance Joint Health ini untuk ibu bapa kita? Bagaimana Advance Joint Health membantu merawat sakit sendi dan lutut?
  • Advance Joint Health dapat meningkatkan keselesaan sendi seawal 5 hari terbukti dengan ujian klinikal.
  • Keselesaan sendi dapat ditingkatkan hampir 28% lebih cepat.
  • 45% lebih berkesan meningkatkan keselesaan sendi.
  • Meningkatkan flesksibilti.
  • Meningkatkan fungsi sendi.
  • Menyokong kesihatan sendi untuk jangka masa panjang.

Apakah perbezaan antara sendi yang stress dan sendi yang sihat?


Sendi yang stress
  1. Rawan menjadi lemah dan rapuh.
  2. Tisu penghubung sekeliling terurai.
  3. Geseran berlaku diantara tulang-tulang yang mengeluarkan kimia rawan menyebabkan ketidakselesaan dan mobility yang terhad.
Sendi yang sihat pula dengan vitamin Advance Joint Health
  1. Advance Joint Health membantu meningkatkan cushioning : Glukosamin membantu memelihara rawan cushioning perlindungan diantara sendi yang membolehkan ibu bapa anda bergerak lebih bebas.
  2. Memelihara tisu penghubung yang sihat : Zink, kuprum, manganese dan vitamin C membantu membina kolagen dan lain-lain komponen tisu penghubung yang memberi kekuatan dan struktur kepada sendi.
  3. Meningkatkan keselesaan sendi : Ekstrak Boswellia pantas membantutkan mekanisme respons stress tubuh untuk memperbaiki keselesaan sendi.
Ciri-ciri Advance Joint Health Shaklee
  • 100% bebas kekerang
  • 100% vegetarian
  • 100% bebas kondrotin untuk penyerapan glukosomin yang baik
  • Hanya 2 tablet sehari
  • Tablet yang mudah ditelan
  • Tiada perasa tiruan, pemanis dan pengawet
  • Bebas gluten

OSTEMATRIX SHAKLEE DAN KESITIMEWAANYA

Ostematrix mempunyai kalsium yang isinya paling seimbang memastikan kadar serap 99%. Formula unik dibuat dari mineral semulajadi dan garam mineral dari Laut Mati. Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zink, kuprum, manganes dan boron. Nutrien ini semua perlu diambil sekali untuk penyerapan oleh tubuh dan menghalang endapan sesetengah mineral. Kajian telah terbukti supplemen kalsium akan meningkatkan ketumpatan tulang wanita yang telah berumur secara berkesan.

Apakah manfaat utama Otsematrix Shaklee?
  • Menguatkan tulang - kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, kuku rapuh, eczema, konvulsi/kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.
  • Memperbaiki kekejangan dan kebas-kebas - Pengambilan 600mg Ostematrix sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan artritis.
  • Meringankan stress - Ostematrix dapat mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, tidur lebih selesa, perbaiki jantung berdebar, gementar dan stress. Juga memperbaiki sakit kepala dan pitam.
  • Memperbaiki masalah haid
  • Pengalkalian tubuh
  • Memperbaiki hiperaktiviti perut dan gastrik
  • Vitamin D : Dinamakan Vitamin D pada 1916 bila didapati ia mampu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, kuatkan kerangka, perbaiki penyakit periodontal. Individu yang melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu mengambil supplement vitamin D.
  • Zink, boron, manganes, kuprum : Memelihara metabolism kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk memperbaiki tulang rawan dan menghalang artristis.
  • Magnesium : Membantu sistem saraf, tulang dan rawan. Mengaktifkan enzim tubuh untuk hasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, stabilkan denyutan jantung tidak sekata pesakit jantung, mengurangkan formulasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang ada masalah fluktuasi glukos.
Cara pengambilan Ostematrix Shaklee mengikut cadangan :
Untuk memelihara kesihatan : 2 biji setiap kali lepas makan 2 kali sehari selepas makan iaitu waktu siang dan malam sebelum tidur.

ok jom cerita pasal Omega Guard Shaklee pulak..


Apakah manfaat utama Omega Guard Shaklee untuk ibu bapa kita?
  • Memelihara fungsi-fungsi sendi (arthritis) - Paras asid lemak omega-3 larut dalam tisu rawan. Oleh sebab itu ia boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan seterusnya dapat mencegah arthritis, pelihara fungsi-fungsi sendi dan penyakit gout dengan berkesan.
  • Mencegah penyakit salurah darah dan strok.
  • Merendahkan tahap kolestrol .
  • Mengurangkan risiko penyakit jantung.
  • Menentang kanser - kajian telah menunjukkan Omega-3 boleh mencegah kanser paru-paru, payudara, prostas dan kolon.
  • Mencegah insomnia dan membantu mengurangkan tekanan.

Cadangan pengambilan Omega Guard Shaklee

Cara makan Omega Guard Shaklee untuk penjagaan kesihatan ambil 2 kali sehari, 2 hingga 4 kapsul sebelum atau sesudah makan..
Cara makan Omega Guard Shaklee untuk sakit tulang, kolestrol tinggi, tekanan darah tinggi ambil 2 kali sehari, 2 kapsul setiap kali pengambilan maknanya 4 biji sehari.

















No comments: