Home » » 12 Rahsia Cara Kuruskan Badan Tanpa Perlu Berlapar

12 Rahsia Cara Kuruskan Badan Tanpa Perlu Berlapar

Bagaimana Untuk Kurus Dengan Cepat Bagi  Orang Yang Badan Besar Tu?

Timbul persoalan betul ke ada cara untuk kurus dengan cepat? Sekarang ni banyak produk-produk kurus di pasaran yang dihasilkan adakah benar-benar berkesan dan selamat untuk diguna. Produk-produk kurus ni memang macam cendawan tumbuh lepas hujan, lepas satu-satu produk baru akan muncul ada yang spray je, yang sapu, yang hidu boleh kurus pun ada produknya. Produk kurus  ni memang banyak permintaan disebabkan ramai yang nak kurus untuk kelihan cantik dan menarik baik lelaki mahupun wanita, baik yang bujang mahupun yang dah kawin.



Nasihat saya jika nak kurus kena lah ikut cara yang tepat dengan mengamalkan senaman, jaga pemakanan. ambil makanan yang seimbang, makan cara yang betul mengikut sunnah contoh Rasulullah makan buah dulu baru makan makanan yang berat...

Anda juga boleh amalkan cara nak kurus dengan sihat dan selamat yang saya kongsikan di bawah ni inysaAllah akan membantu anda:

1. Berjalan kaki sebagai satu cara yang dapat membantu anda menurunkan berat badan. Sila pastikan anda berjalan kaki sekurang-kurangnya 15 minit setiap hari untuk membakar lemak badan terutama di bahagian kaki anda. Selain itu, anda juga boleh kuruskan badan dengan cara mengamalkan latihan naik turun tangga.

2. Buah-buahan dan sayur-sayuran bukan sahaja sangat baik untuk pencernaan, malah menjadi satu cara untuk membantu menunrunkan kolestrol dan mencegah barah payudara. Jadi amalkan pemakanan buah-buahan dan sayur-sayuran setiap hari.

3. Minuman segelas air kosong sebelum makan akan memberikan anda rasa kenyang sekaligus menghindarkan rasa lapar yang berlebihan. Anda harus biasakan diri untuk minum air kosong 8 gelas sehari atau lebih tiap-tiap hari.

4. Lakukan senaman yang sesuai mengikut bahagian badan sewaktu bangun dari tidur setiap awal pagi.

  • Perut - Duduk dengan mengangkat kedua-dua lutut secara perlahan-lahan. Gerakkan badan ke belakang sehingga berasa renggang. Kekalkan posisi anda sehingga perut terasa dan kemudian kembali ke posisi tadi. Ulang langkah ini sebanyak 10 kali.
  • Lengan - Semasa anda berdiri pegang beban seberat sekilogram dengan tangan kanan. Kemudian naikkan tangan kanan secara lurus ke atas. Seterusnya, pegang pangkal lengan kanan di bawah ketiak dengan tangan kiri untuk membantu menampung beban. Selepas itu, bengkokkan siku dengan beban mengarah ke kepala. Lakukan proses ini sebanyak lima kali untuk setiap tangan.
  • Kaki - Berbaring secara mengiring ke kanan. Tahan kepala dengan tangan kanan dan angkat kaki kiri ke atas sehingga kira-kira 45 darjah dan turunkannya semula Lakukan langkah ini sebanyak lima kali ke kanan dan lima kali ke kiri.

5. Membataskan diri daripada mengambil makanan yang berlemak atau bergoreng. Biasakan diri anda dengan makanan yang dikukus dan direbus.

6. Mengambil sarapan setiap hari. Bagi anda yang tidak bersarapan, anda akan cepat berasa lapar dan ini akan mendorong anda mengambil makanan dalam kuantiti yang banyak sewaktu makan tengah hari.

7. Biasakan diri makan banyak kali tetapi dengan kadar yang sedikit. Jangan biarkan diri makan sekali sahaja tetapi dalam kuantiti makanan yang banyak.

8. Tidur mencukupi adalah sangat baik untuk tubuh anda. Penilitian yang dilakukan di The Universiti Of Chicago membuktikan bahawa tidur mempercepatkan metabolisme badan sebanyak 40%.

9. Biasakan diri dengan minum teh hijau sekurang-kurangnya 3 cawan sehari. Ini kerana teh hijau dapat membantu membakar kalori di dalam badan hasil kajian yang dijalankan oleh Universiti Of Switzerland.

10. Ringan-ringankan tangan anda untuk membersihkan rumah setiap pagi. Aktiviti ini juga dapat membantu membakar kalori dalam tubuh anda.

11. Elakkan makan makanan saki baki lauk pauk yang tidak dapat dihabiskan. Mungkin anda ingin berjimat tetapi perut anda bukan tong sampah. Makan ketika anda benar-benar terasa lapar sahaja dan berhentilah makan sebelum kenyang.

12. Amalkan tabiat memberus gigi setiap kali lepas makan. Ini dapat membantutkan tabiat mengunyah makanan yang bukan didorong oleh rasa lapar. Anda tentu akan berasa malas hendak makan kerana perlu memberus gigi setiap kali lepas makan.



RAHSIA KURUS BADAN CARA SHAKLEE

Alhamdulillah inilah rahsia kurus dan cara terbaik untuk kekal langsing dan rapi dengan Set Shaklee Shape-Up Set. Ramai customer telah mencuba Set Shaklee ini dan berjaya mendapat kesan yang baik.

Set Shaklee Shape-Up Set terdiri daripada Cinch Shake Mix, Cinch Energy Tea Mix, Lecithin dan Herb-Lax.




Bagi setiap wanita dan lelaki sentiasa mengidamkan tubuh yang sihat, langsing, cantik dan rapi. Dengan adanya Set Shaklee Shape-Up Set ini anda dapat menikmati hidup baru yang lebih hebat dan menarik dengan menghilangkan lemak berlebihan dalam tubuh anda.

Kebaikkan Set Shaklee Shape Up Set ini ialah :

  •  Memberikan bentuk badan yang langsing dan rapi.
  •  Anda akan kelihatan lebih anggun.
  •  Rasa unggul.
  •  Rasa lebih bertenaga.
  •  Meningkatkan keyakinan diri.
  •  Meningkatkan kesihatan secara menyeluruh.
Cinch Shake Mix - Kebaikkan dan manfaatnya ialah 24gram protein setiap hidangan untuk membantu membuatkan anda berasa kenyang dan puas.Memelihara otot dan mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya.

Cinch Enery Tea Mix - Kebaikkan dan manfaatnya ialah penggalak tenaga semulajadi, ditambah dengan taurina untuk meningkatkan tenaga dan ketahanan tubuh badan. Antioksidan yang kuat untuk pencegahan kanser.

Lecithin - Kebaikkan dan manfaatnya pula ialah vitamin yang larut lemak. Mempercepatkan pembakaran lemak, mencantikkan otot dan kulit.

Herb-Lax - Manfaat utamanya untuk mengempiskan perut dengan cara pembersihan secara lembut kepada najis yang tersekat atau tersimpan lama dalam tubuh.

Jom kita lihat testimoni customer Shape-Up Set Shaklee.








Penghantaran produk Shaklee seluruh Malaysia sila hubungi saya Pengedar Sah Shaklee anda 

Nor Hayati
hantarkan sms/whatsapp ke 012-9760024
id shaklee : 869654

1 ulasan:

POPULAR MINGGU INI

Google+ Followers