Friday, May 9, 2014

Alfalfa Shaklee Herba Semulajadi |Raja Segala Herba

VITAMIN ALFALFA SHAKLEE DAN MANFAATNYA 


Salam hormat kepada pembaca blog Pecinta Vitamin. Kali ini perkongsian mengenai Alfalfa Shaklee yang amat popular di kalangan ahli dan pengguna-pengguna tegar vitamin Shaklee.


JOM KITA KENALI ALFALFA SHAKLEE

☑ Alfalfa Shaklee adalah merupakan formula Signature Shaklee yang pada asalnya dibangunkan oleh Dr. Forrest C. Shaklee dalam tahun 1950 an.

☑ Diperbuat daripada tanaman Alfalfa (Medicago sativa) secara organik di California yang bebas dari pestisid, herbasid dan hanya menggunakan bahan baja kompos / baja bebas kimia. Alfalfa juga dikenali sebagai "Raja segala Tumbuhan". Medicago sativa memiliki gred yang paling tinggi dikalangan tumbuhan Alfalfa.

 ☑ Tumbuhan ini mengambil masa selama 2 tahun untuk membesar dan akarnya boleh mencapai sehingga 20 kaki ke dalam tanah untuk menyerap pelbagai nutrisi.

☑  Daun Alfalfa dari Shaklee hanya boleh dituai apabila ia telah mencapai tahap kematangan mutlak iaitu daun alfalfa yang matang kaya dengan klorofil.

☑  Daun-daun ini kemudiannya dikeringkan secara semulajadi untuk mengekalkan nutrisi didalamnya dan bahagian lain yang tidak penting dilupuskan.

☑  Kemudian, daun-daun yang telah dikeringkan akan dibiarkan menjadi serbuk sebelum dikompres menjadi bentuk tablet. Keseluruhan proses ini dijalankan di bawah pengawasan dan kawalan yang ketat dan teliti oleh Shaklee. Setiap tablet Alfalfa Shaklee mengandungi 300mg.


APAKAH KEBAIKAN DAN FUNGSI UTAMA ALFALFA SHAKLEE INI?

  • Mencuci hati, darah dan usus - Alfalfa Shaklee ini adalah makanan yang tinggi alkali dan boleh mengembalikan kenormalan badan yang berasid, menghilangkan toksin dalam badan, membersihkan hati, kolon, darah dan mencantikkan kulit serta otot-otot.
  • Melawan Alahan - Alfalfa Shaklee dapat memperbaiki keadaan kulit dan hidung sensitif, kurap, bau badan dan ulat air dengan berkesan.
  • Alfalfa Shaklee juga baik untuk perubahan patologi di dalam usus dan perut iaitu memperbaiki masalah saluran penghadaman seperti kembung, hyperacidity, ulser gastrik, hepatitis dan sembelit.
  • Menyingkirkan lemak dan kolestrol - Kajian klinikal terbukti bahawa penggunaan Alfalfa Shaklee untuk jangka panjang akan menghapuskan lemak, mengurangkan kolestrol, mencegah penyakit jantung, strok dan darah tinggi. Hanya Alfalfa sahaja mengandungi saponin, seperti span yang bertindak sebagai serat menyerap kolestrol.
  • Melawan tumor - Memakan 30-50 tablet untuk mengalkalikan badan, dengan itu dapat memperbaiki sel-sel kanser dan membuang tumor.
  • Melegakan keletihan - Alfalfa Shaklee dapat melegakan keletihan dan sebagai rawatan kepada kebanyakkan penyakit.
  • Mencegah / merawat atritis - Melegakan sakit atritis dan kesakitan.

ok, sampai disini sahaja perkongsian mengenai Alfalfa Shaklee dan manfaatnya sebarang pertanyaan dan info lanjut boleh hubungi saya.

 call/sms/whatsapp/wechat/telegram 012-9760024 atau,
 pm fb fanpage atau,
  email ke amrjemi@gmail.com

ツ JOM follow saya di instagram #SECRETOFSUSUIBU

No comments: