Sunday, November 30, 2014

Perkongsian Pengalaman Menyusu Anak Pramatang Untuk Ibu di Malaysia


Pengalaman menyusu anak pra matang memang menguji kesabaran dan kekuatan mental. Namun itu bukan alasan untuk gagal. Saksikan apa yang membantu si ibu di dalam video ini sehingga beliau berjaya memberian penyusuan terbaik untuk anak pramatang.

Tonton sehingga habis dan klik pada icon kapal terbang untuk sharing video ini kepada rakan anda.


Menyusu Anak Pramatang Memang Mencabar, Apa Yg Perlu BUAT? from iReach HD on Vimeo.



Sebelum saya kongsikan pada anda mengenai penyusuan anak pramatang jom kita lihat dulu info mengenai susu ibu.

Kepentingan Penyusuan Susu Ibu & Manfaat Susu Ibu Kepada Bayi

Ingin saya kongsikan kepada anda mengenai kepentingan, manfaat dan masalah yang dialami oleh ibu yang menyusu semasa proses menyusukan bayi.

Sesetengah ibu menjadi trauma jika tidak dapat menyusukan bayi mereka dengan sempurna. Ini disebabkan masalah kurangnya susu badan untuk diberikan kepada bayi. Ada juga yang si ibu tidak kisah hanya cukup sekadar memberi susu formula. Namun bagi ibu yang mengetahui manfaat susu ibu kepada bayi pasti mahukan yang terbaik untuk bayi mereka.


Jom kita lihat apakah manfaat susu ibu kepada bayi dan kepentingannya..

Susu Ibu Makanan Yang Terbaik
Susu ibu adalah makanan yang terbaik buat anak. Ia mengandungi nutrien yang lengkap untuk bayi anda serta mudah dihadam.

Susu Ibu Sebagai Imunisasi
Susu ibu merupakan imunisasi pertama bayi untuk melindungi anak anda dari sebarang penyakit yang berbahaya.

Susu Ibu Sebagai Tumbesaran
Bayi memerlukan susu ibu untuk proses tumbesaran yang baik dan sihat semasa 6 bulan pertama melalui penyusuan yang eksklusif.

Tiada Pencemaran
Di dalam susu ibu tidak mengandungi pencemaran, zat yang terkandung dalam susu ibu berubah mengikut keperluan bayi.

Susukan bayi dengan susu ibu Sepenuhnya. Pemberian makanan atau minuman lain boleh memudaratkan bayi.


Susukan bayi dengan kerap
Penyusuan yang kerap boleh memastikan bekalan susu yang cukup kepada bayi anda.

Kekerapan Penyusuan 

  • Susukan bayi anda dengan kerap mengikut kemahuannya "supply on demand".
  • Waktu menyusu kerap disebelah malam.
  • Anda harus sentiasa bersama bayi supaya boleh menyusukannya dengan kerap.
  • Bayi yang kecil yang tidur lebih dari 2 hingga 3 jam harus dikejutkan untuk disusukan.


Tanda-tanda Bayi Anda Mendapat Cukup Susu

  • Penyusuan susu ibu yang kerap iaitu 8 hingga 12 kali siang dan malam.
  • Kenaikkan berat badan bayi anda yang memuaskan.
  • Bayi anda kencing lebih dari 6 kali sehari.
  • Kerap membuang air besar adalah normal bagi bayi anda 4 hingga 8 kali dalam tempoh 24jam.
  • Bayi anda berasa puas, kelihatan ceria, otot dan kulit bayi juga lebih sihat.
  • Anda akan berasa payudara penuh sebelum menyusu dan ringan selepas menyusu.


Peringatan : Jangan campurkan penyusuan susu ibu dengan air kosong atau susu formula

Mengapa? Bayi anda tidak akan mendapat kebaikkan susu ibu sepenuhnya jika diberi makanan atau minuman lain kerana :
  • Bayi anda akan menjadi kurang kerap menyusu. Kesannya akan menyebabkan kurang penghasilan susu oleh ibu dan akan mengakibatkan bayi kurang mendapat zat makanan dan bahan-bahan pelindung penyakit.
  • Bahan pelindung penyakit yang terkandung dalam susu ibu ini sebenarnya bertindak dengan menyalut usus bayi. Jika air kosong atau susu formula diberikan akan menghakis salutan tersebut. Bayi tidak akan mendapat perlindungan.
  • Bayi anda juga mudah terdedah kepada alahan dan pencemaran yang terdapat didalam air kosong dan susu formula.

Kini ingin saya kongsikan kepada anda mengenai Set Penyusuan Shaklee..


Manfaat dan Kelebihan Set Penyusuan Shaklee Untuk Anak Pramatang 
  • Susu ibu yang dihasilkan lebih pekat dan kuantiti lebih banyak daripada biasa.
  • Bayi anda akan berasa puas dan kenyang.
  • Bayi anda lebih sihat, gebu, comel dan bijak dengan nutrisi-nutrisi lengkap yang ada pada vitamin-vitamin telah anda makan.
  • Ibu akan dapat membuat stok bekalan EBM yang mencukupi semasa si ibu keluar bekerja.
  • Luka, parut-parut dan strecth mark selepas bersalin cepat sembuh dengan vitamin C dan ESP Shaklee yang anda amalkan.
  • Badan anda akan rasa lebih bertenaga walaupun dalam keadaan berpantang.
  • InsyaAllah tidak akan stress dengan adanya B Complex.
  • Kulit anda akan bertambah cantik dan badan menjadi slim jika selepas berpantang jika anda keluar bekerja pasti orang sekeliling memandang dan menegur anda seperti tidak lepas beranak/bersalin. Kebiasaanya orang akan berkata begitu kerana feedback dari banyak customer saya yang mengamalkan Set Penyusuan Shaklee ini.
  • Secara umumnya kesihatan anda dan bayi akan menjadi lebih baik dengan pengamalan Set Penyusuan Shaklee.


JOM lihat testimoni-testimoni Set Penyusuan Shaklee tersebut.











Sampai di sini sahaja perkongsian saya berkenaan dengan susu ibu.

Klik SINI untuk terus order ----> Set Penyusuan Shaklee

Kongsikan artikel ini ke facebook dan lain-lain media sosial insyaAllah.

Info lanjut dan konsultasi PERCUMA!
Sms / Whatsapp hantar "SUSU IBU" KE  012-9760024
Nor Hayati Ramli
Id Shaklee : 869654

Monday, November 17, 2014

Usaha & Ikhtiar Pesakit Kencing Manis Selamatkan Kaki Kena Potong!

UBAT KENCING MANIS TANPA POTONG KAKI


Bila dengar je kata doktor "kaki awak ni nak kena potong dah. Teruk sangat kencing manis awak ni dah tak boleh buat apa lagi selain saya potong kaki awak."

Menangis tak berlagu jawabnya. Dahla kita ni tulang belakang keluarga. Siapa yang nak sara keluarga kita bila keadaan dah macam ni. Inilah dilema yang melanda pesakit kencing manis bila kaki nak kena potong.

Sebelum sakit kencing manis menjadi melarat dan jangan tunggu sampai kaki kena potong baru nak cari cara terbaik untuk mengurangkan kencing manis anda.

InsyaAllah saya kongsikan sejenis supplemen sebagai usaha dan ikhtiar anda untuk kesihatan yang lebih baik  bagi seorang pesakit kencing manis.

4 Cara Vivix Shaklee Membantu Pesakit Kencing Manis Tanpa Potong Kaki 

1. Vivix Shaklee dapat mematikan sel-sel kanser daripada merebak.  Ia juga membaiki sel yang rosak dengan pantas dan membina sel - sel yang baru yang lebih baik.

2. Vivix Shaklee dapat membantu menurunkan paras gula pesakit kencing manis ke tahap yang lebih baik dengan pengambilan yang konsisten.

3. Vivix Shaklee adalah satu-satunya supplemen yang berjaya menembus DNA manusia.

4. Vivix Shaklee juga dapat meningkatkan kesihatan anda secara menyeluruh.

Jom kita lihat pula testimoni pesakit kencing manis yang telah menggunakan Vivix Shaklee. Untuk pengetahuan Vivix Shaklee bukan sahaja membantu pesakit kencing malah sesuai untuk semua jenis kanser dan bagus juga untuk perokok tegar berhenti daripada merokok. Saya sertakan sekali testimoninya di sini.












InsyaAllah bagi anda yang sedang mencari ubat kencing manis saya syorkan anda memilih supplemen Vivix sebagai usaha dan ikhtiarnya. Allah juga yang berkuasa menyembuhkan penyakit anda.

Vivix Shaklee terjual lebih daripada 2 Juta botol sejak mula diperkenalkan oleh Shaklee.

Harga sebotol berpatutan dengan kualitinya. Hanya Rm475 tahan untuk 2 bulan.

Berminat untuk mencuba boleh buat belian secara online di sini klik ----> NakOrderVivixSekarang

atau Whatsapp "Vivix" hantar ke 012 9760024

Mohon tekan butang LIKE & SHARE mungkin dapat membantu kawan, keluarga dan saudara mara yang memerlukan Vivix ini. InsyaAllah.

Nor Hayati Ramli / Daud Mohamad
Shaklee Independent Distributor
012 9760024
amrjemi@gmail.com


Thursday, November 13, 2014




Akhirnya...

Selesai masalah PEROKOK TEGAR

" Dulu sehari 3 kotak lepas minum Vivix nak habiskan sebatang pun tak larat. Akhirnya aku berjaya berhenti hisap rokok. Sekarang hidup rasa lebih bermakna."

Bahagia seoarang ISTERI

"Alhamdulillah setelah saya hadiahkan Vivix ni suami saya dah tak merokok lagi. Katanya rokok rasa pahit sangat macam hempedu bila dah minum produk ni secara konsisten.

➜ BRO, PEROKOK TEGAR?
➜ RISAU PARU-PARU SEMAKIN HITAM?
➜ SAKIT JANTUNG? STROK?

BILA-BILA MASA PUN BOLEH JALAN BRO!

Alhamdulillah bulan PUASA bakal tiba! biasanya ramai perokok tegar berazam untuk berhenti merokok tetapi kebanyakan daripadanya GAGAL!

Kali ini tidak lagi JIKA bro dah minum Vivix smile emoticon

NAK BERHENTI MEROKOK DENGAN MUDAH TAK?

Cuba Vivix untuk BERHENTI MEROKOK dalam 2 MINGGU

✔ tanpa nikotin withdrawal.
✔ tanpa perlu terseksa.
✔ berhenti merokok secara sihat.

Caranya mudah hanya perlu minum satu sudu teh setiap pagi sebelum sarapan dan sebelum tidur.

KESAN YANG CEPAT ➜ Minum tak sampai sebotol pun dah nampak kesannya. Memang cepat.

Memperkenalkan...

⇢ VIVIX Shaklee ⇠

VIVIX kaya dengan Resveratrol iaitu antioksidan paling kuat yang terdapat dalam buah anggur yang sangat berupaya mengurangkan penyakit kardiovaskular.

Resveratrol berupaya memulihkan fungsi paru-paru yang rosak dan bengkak disebabkan oleh pembengkakan akibat perokok tegar merokok terlalu lama. Resveratrol sangat-sangat berkesan mengurangkan pembengkakan paru-paru sekaligus membantu memperbaiki sel-sel paru-paru yang rosak.

Resveratrol ini lah sumber utama yang ada di dalam Vivix Shaklee.15 tahun menjadi perokok tegar pun boleh berjaya dengan cara berhenti merokok ini dengan mudahnya!

☞ Bagaimana Vivix Shaklee membantu perokok tegar berhenti merokok?

Dengan pengambilan Vivix Shaklee selama 2 minggu secara berterusan, InshaAllah boleh berhenti merokok untuk selama-lamanya. Vivix Shaklee akan menyebabkan anda secara automatik tidak mahu merokok lagi sebab setiap kali anda merokok, anda akan terasa sangat pahit. Ini bermakna sel-sel badan anda sendiri akan menolak rokok secara automatik.

Bukan itu sahaja, dengan pengambilan Vivix Shaklee, anda bukan sahaja boleh berhenti merokok, bahkan anda juga akan bertambah berseri dan nampak muda. Kenapa? Sebab Vivix Shaklee merupakan antioksidan yang sangat berkesan untuk membuatkan anda nampak 20 tahun lebih muda. Menarik kan?

☞ Bagaimana Vivix Shaklee memulihkan DNA seorang perokok tegar?

Secara ringkasnya, Vivix Shaklee bertindak dengan cara memulihkan semula struktur DNA dan seterusnya membantu menghasilkan sel-sel yang lebih sihat. Sel-sel yang telah rosak akan dibaiki. Jika anda seorang perokok yang mengidap kanser, vivix membantu membaiki sel-sel kanser ini dengan cara membaiki struktur DNA sel tersebut.

Vivix adalah yang anda CARI-CARI selama ini untuk berhenti MEROKOK DENGAN CEPAT kerana minum Vivix ia dapat :-

➨ Mempertahankan sel dari kerosakan
➨ Memberikan tenaga kepada sel
➨ Memperbaiki sel yang telah rosak
➨ Meningkatkan prestasi sel

➪ LEBIH 2 JUTA BOTOL TELAH TERJUAL SEJAK DIPERKENALKAN PADA 2007
➪ 100 % LULUS KKM
➪ 100% HALAL
➪ BERKESAN, SELAMAT & SEMULAJADI

======================
BERMINAT UNTUK CUBA?
=======================

Sekejap ye,

Sebab hari ni kami nak berikan TAWARAN TERBAIK untuk anda.

Beli sekarang 2 Botol pada bulan ini dengan Promosi HEBAT YES

✔ Diskaun 5 %
✔ Free Membership bernilai RM69
✔ Free sebotol Multivitamin bernilai RM88.75
✔ Cash Rebate Rm36
✔ Penjimatan SEHINGGA RM400 berbanding HARGA SEBENAR sebotol RM503.50

Untuk dapatkan HARGA PROMOSI, sila;

--> Klik sini cara order dan bayarannya
➲ http://www.fbadscalc.com/v1/order/381

--> Untuk pembelian sebotol sahaja WASSAP "VIVIX" KE 012-9760024 atau,

➲ PM kami https://m.facebook.com/messages/thread/115221741998769

USAH MENDERITA LAGI! DAPATKAN Vivix SEKIRANYA ANDA INGINKAN "KEJAYAAN YANG SEBENARNYA"..

Fast action, fast result!


SAKSIKAN video ini seorang suami yang merupakan perokok tegar sejak dari tingkatan 2 kini telah berjaya berhenti merokok buat selama-lamanya. TONTON sekarang perkongsian ini tekan butang play.




Banyak orang nak berhenti merokok tetapi gagal. Ini cara paling selamat & mudah untuk berhenti merokok untuk selama-lamanya...


Testimoni 1

"Alhamdulillah setelah saya hadiahkan XXX ni suami saya dah tak merokok lagi. Katanya rokok rasa pahit sangat macam hempedu bila dah minum produk ni secara konsisten."

Testimoni 2

"Malunya kalau ada mak seorang perokok tegar kan?. Kini saya beryukur mak dah berjaya buang tabiat buruknya tu setelah kawan syorkan XXX kepada mak."

Testimoni 3
" Dulu sehari 3 kotak lepas minum XXX nak habiskan sebatang pun tak larat. Akhirnya aku berjaya berhenti hisap rokok. Sekarang hidup rasa lebih bermakna."












4 CARA BAGAIMANA ANTIOKSIDAN DALAM VIVIX BOLEH MEMBANTU MENGURANGKAN KETAGIHAN ROKOK?

Sekiranya kita konsisten mengambil antioksidan dalam diet harian kita, kita akan mula perasan perbezaan dari segi kesihatan dalam tubuh badan kita sendiri. Ini kerana sel-sel radikal bebas dalam tubuh badan kita secara perlahan-lahan mula dihapuskan dan kita akan berasa lebih bertenaga dan sihat. Antara fungsi antioksidan yang menyumbang kepada keaadaan ini adalah:


1. ANTI_INFLAMMATORY (Anti bengkak/ Radang)

Memang salah satu sifat antioksidan adalah anti radang. Maka ia amat baik untuk pesakit yang mengidap arthritis dan apa jua penyakit yang menyebabkan keradangan, luka dan bengkak. Contoh penyakit yang seringkali berkaitan dengan radang adalah, kencing manis.




2. BAIK UNTUK KESIHATAN JANTUNG

Pengambilan antioksidan dalam jangka masa yang panjang amat baik untuk kesihatan jantung dan sistem kardiovaskular.



3. MENGHALANG KANSER


telah banyak kajian dibuat membuktikan bahawa antioksidan mengandungi sifat-sifat anti-tumor dan anti-carsinogenic. Maka, ia sangatlah bagus untuk menghalang kanser. Prevention is better than cure. Kalau nak tunggu kanser datang baru nak makan, mungkin agak terlewat.




4. ANTI-AGING (Penuaan)


Makanan yang kaya dengan antioksidan bukan sahaja melindungi anda dari cepat jatuh sakit, malah seringkali menjadikan anda nampak jauh lebih muda. Kalau tidak, masakan orang mengambil vitamin C dan vitamin E yang merupakan antioksidan juga kan?







Apa tunggu lagi? BUAT KEPUTUSAN SEKARANG!




Harga RM 503.50 sebotol jika order melalui Wassap ke 012-9760024 penghantaran adalah PERCUMA :)


atau terus buat buat pembelian menggunakan maybank2u, kad kredit, cimb cliks, pay pal dan lain-lain online banking Penghantaran Rm10 bagi Semenanjung dan Rm20 bagi Sabah Sarawak klik di sini   Order Vivix Sekarang


Nanti dulu, TAKKAN nak berhenti sorang-sorang je bro!
Ajak kawan sekali berhenti merokok dan dapatkan,


HARGA RUNTUH JIKA BELI 2 BOTOL 
Klik sini cara order dan bayarannya ➲ http://www.fbadscalc.com/v1/order/381


➜ Free Membership
➜ Cash Bonus Rebate RM36
➜ Jimat sehingga RM300

➜ Free sebotol multivitamin bernilai Rm88.75


HARGA MAHAL SANGAT? Belanja sikit untuk kesihatan bro, GAJET mahal boleh beli kan? 


JANGAN tunggu dah sakit terlantar baru nak beli bro, dah TERLAMBAT! Masa tu duit banyak pun tak guna dah.

➲ PM kami https://m.facebook.com/messages/thread/115221741998769
➲ Whatsapp taip "TAK NAK" hantar ke 012 9760024

➜LIKE & SHARE PADA KAWAN, SUAMI & KELUARGA.
PELANGGAN BERTUAH DAPAT SEBOTOL VIVIX PERCUMA.

Tuesday, November 11, 2014

KENAPA TAK KAYA-KAYA NI?


Kerja dah banyak buat, bisnes sudah macam-macam jalankan, simpan sikit duit gaji, tetapi tak jugak kaya-kayanya. WHY??

Pada hari ini, banyak cara boleh buat kita jadi kaya.
Antaranya:

1) Buat side-income
Tambah duit dengan buat bisnes internet atau buat kerja part-time di pawagam, stesen minyak ataupun hotel. Dengan duit ini, kita boleh melabur ke dalam perkara yang lebih besar. Seperti pelaburan hartanah atau saham.

2) Sertai pelaburan hartanah
Sewakan rumah yang kita duduk sekarang kepada orang lain! Cara lain menjadi kaya adalah dengan terlibat secara langung dalam bidang pelaburan hartanah. Kita boleh terlibat dalam urusan sewa rumah. Ataupun, menjual sebuah rumah ketika harga rumah sudah naik.

3) Labur duit dalam bisnes
Cara lain menjadi kaya adalah dengan melabur wang dalam bisnes. Dengan cara ini, kita tidak terlibat secara langsung dalam bisnes. Tetapi, kita mengaut keuntungan melalui bisnes yang dijalankan oleh orang lain.

Persoalannya, kenapa tak kaya-kaya jugak?

Boleh jadi, kita tidak mempunyai matlamat yang mahu dicapai. Boleh jadi, kita sekadar buat duit sahaja, tetapi tidak digunakan. Dan, boleh jadi, kita tidak mengambil apa-apa tindakan pun!
Kuasai 12 cara sebenar bagaimana mahu berjaya dan kaya!

Baca buku ini SEKARANG !

-->https://jootawan.aztetic.my/buy/temubualjootawan/18146


Buku ini bakal membantu mengubah nasib anda dan jadikan anda seorang yang berjaya dan kaya dalam masa 5 tahun dari sekarang!

Thursday, November 6, 2014

Bagaimana caranya tu nak hidup sihat tapi tak nak makan ubat. Tapi ramai yang kata kalau sakit makan lah ubat.



Masalahnya ada orang yang susah dan takut makan ubat. Bila dengar kata suruh makan ubat sanggup menyorok dan berikan alasan macam-macam terutama anak kita yang payah sangat nak makan ubat. Bagus sebenarnya tak makan ubat ni sebab ubat kita banyak mengandungi dadah.yang boleh bagi kesan sampingan pada tubuh kita.

Jom Kenali Ubat Anda

  • Ubat mengandungi bahan kimia yang boleh mengubah fungsi biokimia dalam tubuh untuk hapuskan simptom penyakit.
  • Dikenali sebagai bahan asing dalam tubuh.
  • Kesan yang sama semua orang boleh rasa daripada ubat.
  • Penyalahgunaan ubat boleh membawa kesannya kepada kematian.
  • Ubat hanya mengurangkan simptom penyakit, tapi tidak merawat puncanya.


5 Kerperluan Pada Ubat 

  1. Bila sudah ada simptom penyakit, ubat hanya mampu boleh merawat sahaja.
  2. Banyak penyakit sudah terlambat untuk dirawat dengan ubat.
  3. Ramai orang kelihatan sihat namun sebenarnya menderita penyakit berbahaya dalam diam.
  4. Sebagai contoh untuk penyakit seperti sakit jantung dan strok, satu serangan sudah cukup untuk mengubah segala-galanya. 

Dah kenal ubat dan kesannya kan? Teruskan bacaan untuk saya kongsikan lagi tentang Rahsia Sihat Tanpa Makan Ubat.

Lepas baca entry ni, ramai daripada berani makan ubat terus jadi takut nak makan ubat kan? Sebab dah tahu kesannya yang bahaya dan memudaratkan hingga menyebabkan kematian jika terlebih makan ubat.

Jadi macammana sekarang nak makan ubat lagi ke? Tentulah tak nak kan? Jika nak teruskan makan ubat juga silakan. Saya tak mampu menghalangnya. 

Tapi kalau dah takut maka ubat, jom teruskan bacaan dan apakah ada cara untuk hidup sihat tanpa perlu makan ubat dan cara selesaikan masalah orang yang takut nak makan ubat.

RAHSIANYA : Takut Makan Ubat Jom Amalkan Makanan Tambahan atau lebih dikenali dengan Supplemen a.k.a Vitamin.

rahsia hidup sihat tak perlu makan ubat untuk sihat



Lelaki Kuat Sukan Liat Nak Amalkan Vitamin Sampai Dah Nak Lumpuh? from iReach HD on Vimeo.


7 Sebab Kenapa Kita Perlu Makan Supplement?

  • Sering terdedah terhadap pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang boleh menjejaskan kesihatan tubuh kita.
  • Badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrien sedangkan hakikatnya nutrien hanya boleh diperolehi daripada pemakanan.
  • Buah-buah dan sayuran mungkin terjejas akibat racun serangga atau bahan kimia yang lain.
  • Amalan gaya hidup yang tak sihat seperti kurang bersenam atau bersukan dan merokok.
  • Pemakanan yang tidak seimbang makan mengikut masa yang tidak menentu.
  • Pengambilan kafein, gula dan garam berlebihan menyebabkan gangguan penyerapan nutrien.
  • Makanan yang dimasak terlalu lama dan sebagainya terutama di kedai makan, restoran makanan segera akan menyebabkan kehilangan nutrien dalam makanan.

Kesihatan adalah tenaga, kecergasan dan kesejahteraan. Anda boleh ketahuinya apabila anda merasainya dan melihatnya sendiri. Orang yang sihat sentiasa bertenaga dan kelihatan hebat.

Saya sedia membantu anda untuk hidup lebih sihat tanpa makan ubat hanya mengamalkan supplemen yang terbaik dari Shaklee.

Nutrisi Shaklee telah membantu mewujudkan kehidupan yang lebih sihat kepada berjuta-juta orang selama lebih 50 tahun. Alamilah kehebatan kesihatan dengan Nutrisi Shaklee.

3 Perbezaan dan Keistimewaan Shaklee 

Sentiasa Selamat

Kami memulakan dengan sumber semulajadi, ahli-ahli saintis Shaklee telah menjalankan kajian di seluruh pelusuk dunia bagi mencari sumber ramuan asli semulajadi. Tiada bahan yang diharamkan, tiada pewarna tiruan, tidak sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis atau perisa tiruan. Setiap produk Shaklee 100% selamat digunakan. Terjamin.

Sentiasa Berkesan

Kami menjamin tahap keberkesanan yang efektif. Sebelum sebarang produk Shaklee menjadi milik anda, kami telah bekerja keras untuk memastikan ianya terbukti dan apa yang kami katakan adalah benar. US$300 juta telah dilaburkan di dalam kajian, serta pembangunan produk dan ujikaji. 54 pingat emas olimpik dimenangi oleh para atlet yang diperkasa oleh Shaklee.

Sentiasa Mesra Alam 

Kami menjadi peneraju contoh dalam memulihara alam sekitar. Kami merupakan syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral ™ 
Di mana kami telah meneutralkan pengeluaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar. Kami benar-benar bersungguh bagi menghasilkan produk semulajadi yang berupaya melindungi bumi kita.

Program Kesedaran Diri Hidup Sihat Dengan Supplemen Shaklee 


rahsia sihat tanpa perlu makan ubat


Sudah baca, syukur mohon anda yang telah baca kongsikan entry ini dengan menekan butang Share ke facebook anda untuk dikongsikan kepada semua. Terima kasih.

Hubungi saya jika anda memerlukan Supplemen Shaklee untuk kesihatan anda seisi keluarga.

Nor Hayati Ramli / Daud Mohamad
Shaklee Independent Distributor
Id : 869654
No. Hp : 012 9760024
amrjemi@gmail.com








Tuesday, November 4, 2014

Sakit Kepala Suami Dengar Isteri Berleter Puncanya Hanya Kerana Merokok!

"Abang ni bau busuk betul lah merokok je kerjanya. Dahla bakar duit membazir pastu kalau sakit saya juga yang susah nak kena jaga abang."

Ayat yang biasa suami dengar sampai sakit kepala dibuatnya. Hari-hari kena leter bila nak berhenti merokok janji dah banyak kali tapi tak berhenti juga. Tiap-tiap tahun azam kata nak berhenti akhirnya tinggal habuk je.

Sebenarnya saya faham masalah anda para suami yang merokok tu. Suami kita ni memang betul ada niat nak berhenti merokok tapi susah nak tinggalkan tabiat tu. Dah cuba banyak kali berhenti dan dah cuba makan ubat yang kononnya boleh berhenti hisap rokok tapi masih tak berjaya. Cara tradisional tak jadi cara moden pun tak jadi juga.

Tapi saya betul-betul tabik pada abang ipar saya yang berjaya berhenti rokok. Dia nekad dan lawan nafsu untuk merokok akhirnya berjaya. Tentu seronok bila dah berhenti kan?


Kenapa susah nak berhenti menurut portal rasmi  Kementerian Kesihatan "Tak Nak " menyatakan perokok tegar susah nak berhenti.

Mengapa susah untuk berhenti?
•    Nikotine dalam tembakau menyebabkan ketagihan
•    Kesan merokok yang menyeronokkan (contoh : merasa lebih segar dan tidak mengantuk) adalah kesan serta merta tetapi tidak lama (lebih segar , degupan jantung bertambah)
•    Merasa gelisah dengan gejala gian yang lain

Cara Untuk Suami Berhenti Merokok Semulajadi dengan Vivix

Nak tak saya kongsikan pengalaman pengguna produk shaklee yang telah berjaya berhenti hisap rokok dalam masa yang cepat? Sayangnya isteri sampai sanggup belikan Vivix yang harganya memang mahal tapi sebenarnya belanja duit rokok yang anda keluarkan tu lagi mahal daripada sebotol Vivix yang berkesan untuk anda berhenti merokok.

Vivix ni memang supplement Shaklee yang terbaik bukan sahaja untuk berhenti merokok tapi sesuai untuk pesakit kanser yang kronik. Lebih 2 Juta botol Vivix telah terjual sejak mula diperkenalkan oleh Shaklee. 

Suami boleh berhenti merokok dengan amalkan minum Vivix satu sudu teh setiap pagi sebelum sarapan. Bangun je dari terus minum Vivix. InsyaAllah dengan niat dan azam yang nekad tak habis sebotol pun Vivix anda dah berjaya berhenti merokok. Bila anda minum Vivix ketika hisap rokok rasa pahit sangat macam hempedu.

Alhamdulillah ramai suami dan perokok tegar telah berjaya berhenti merokok. Kini isteri dah tak berleter lagi. Hubungan suami isteri makin hangat kembali bau mulut dan badan pun dah tak busuk.


SAKSIKAN video di bawah seorang suami perokok tegar sejak dari tingkatan 2 merokok kini telah berjaya berhenti merokok selamanya jom tonton perkongsian beliau.


Banyak orang nak berhenti merokok tetapi gagal. Ini cara paling selamat & mudah untuk berhenti merokok untuk selama-lamanya...


Lihat pula testimoni mereka suami yang berjaya berhenti merokok ni.






Jadi untuk suami yang tak tahan lagi dengar isteri berleter suruh berhenti merokok saya syorkan anda ambil supplemen ini. Dan para isteri yang tengah mencari ubat berhenti merokok untuk suami tu bolehlah ambil Vivix ni. Tapi Vivix bukan ubat ia adalah supplemen paling mahal dalam produk Shaklee.

Nak order Whatsapp no saya 012-9760024. Lepas ni suami pulak kena belanja Vivix ni bagi kat isteri sebab Vivix ni melambatkan penuaan dan mencantikkan kulit isteri tak percaya cuba tengok Rita Rudiani dia memang amalkan Vivix untuk kecantikan wajah.

Vivix tahan selama 2 bulan. Harga sebotol Rm475 je tapi kalau beli 2 botol dapat percuma keahlian Shaklee seumur hidup bernilai Rm65 dan dapat rebate bonus pulak tu dalam Rm30 lebih.

Harga tu tak penting yang penting anda berjaya berhenti merokok dengan berkesan. InsyaAllah.



Ok moga anda dapat manfaatkan Vivix ni sebaiknya. Saya cuma ingin membantu anda dengan cara menunjukkan jalan penyelesaian untuk perokok tegar dan suami yang ingin berhenti daripada merokok.

Berminat nak order Whatsapp segera ke 012 9760024 


Nor Hayati Ramli / Daud Mohamad
Shaklee Independent Distributor
Id Shaklee : 869654
No. Hp : 012-9760024
amrjemi@gmail.com

Monday, November 3, 2014

Macammana nak buat sambal nasi lemak yang sedap tu? Sampai orang terkenang-kenang lepas makan.

Ini bukan cakap kosong ia berdasarkan pengalaman saya sendiri menjual nasi lemak ketika kumpul duit sebab nak kahwin pada tahun 2004. Harga nasi lemak waktu tu saya jual 70sen je.

Masa tu saya berniaga kat depan LRT Masjid Jamek betul-betul dekat kaki lima berhadapan dengan restoran Burger King.

Mula-mula meniaga tong nasi yang saya bawa tu besar tapi nasi tak sampai separuh pun. Pastu bila ramai dah tahu lazatnya nasi lemak yang saya buat dan akhirnya dari tak penuh tong hingga 2 tong penuh nasi tak sampai 2 jam nasi lemak saya habis di jual.

Macam nilah dulu orang beratur nak beli nasi lemak saya. Tapi ini bukan gambar sebenar tau.

Ramai customer kata sambal tu memang sedap sangat.. hari-hari bila beli nasi lemak mesti nak sambal lebih je.

Mau tak sedap! resepi rahsia la katakan. Nak masak sambal tu pun bukan senang. Masak sambal tu ambil masa hingga 4 jam baru siap. Memang penat tapi terbaik. Kalau ada customer yang dulu pernah makan nasi lemak saya tu bolehla komen kat blog ni nanti.

Oh lupa pulak dulu tahun 2007 saya ada juga jual nasi lemak kat pejabat. Kawan-kawan pejabat kalau beli satu tak cukup mesti ambil 2 bungkus sekaligus dengan sambal banjir. Sedap hingga menjilat jari betul sambal kau ni memang sedap tak terkata beli satu mana cukup. Ingat lagi yang selalu minta sambal banjir, Soffi, Mustaffa, Hasnizam dan ramai lagi.

Pengalaman jual nasi lemak ni memang seronok sebab kepenatan tu berbaloi dengan usaha yang kita buat. Hari-hari duit masuk cuma penat sikit la mana taknye saya lah tauke, saya juga kuli kena beli barang, saya lah tukang masaknya dan saya juga tukang jual. Pagi-pagi dah nak kena bangun dalam pukul 330 pagi untuk masak nasi lemak.

Memang masa tu saya punya badan kurus sangat sebab tak cukup tidur. Semata-mata nak kumpul duit untuk kawin. Jual nasi lemak pun boleh kurus tau. Mau tak kurus tidur tak cukup penat dengan kerja-kerja buat nasi lemak ni. Ikan bilis nak kena kopek, cili kering nak rebus dulu, kacang nak kena goreng semua saya yang buat. Maklumla masa tu bujang. Adalah upah adik Rm5 hanya untuk basuh bekas-bekas yang telah saya gunakan,

Alhamdulillah sekarang ni saya dah tak perlu bersusah payah dah sebab sejak join Shaklee ni saya dapat menjana pendapatan yang lebih. Hanya perlu online di hujung jari sahaja. Bisnes online Shaklee ni cukup mudah semua perkara boleh kita automatik kan pengurusannya. Duduk kat rumah pun boleh buat duit. Kalau terima order dari customer tak payah susah-susah syarikat Shaklee yang uruskan penghantarannya.

Ops nak cerita sambal nasi lemak sedap ke atau cerita buat bisnes Shaklee yang sedap ni. Maaf ye. Sebenarnya resipi nak masak sambal tu adalah rahsia keluarga, tapi bagi saya sampai bila nak rahsia bila dah kita takde kalau ahli keluarga lain tak nak buat sapa pulak nak buat kan?

So kalau anda betul-betul nak tahu kena lah belajar dengan saya. Saya cuma nak ajar mereka yang serius yang tengah planning nak buat bisnes jual nasi lemak tapi tak tahu bagaimana nak buat nasi lemak korang laku dan sedap sampai terkenang-kenang. Kalau nak belajar caranya hubungi saya ye kat nombor ni 012-9760024

Tapi bagi yang nak cuba dulu nasi lemak dengan sambal yang sedap ni anda boleh cuba rasa nasi lemak sambal resepi rahsia dan terbaik ni kat kedai kakak saya di no. 20 Jalan Mutiara Gombak Setia kedai dia ni kalau datang dari arah Ong Tai Kim Gombak jumpa traffic light ambil kanan dan lepas tu terus masuk simpang kiri dan masuk simpang kanan anda nampak sebelah kanan anda tu car wash jalan terus tak sampai 50 meter dah jumpa kedai akak saya tu. Sebenarnya sambal sambal dan cara buat nasi lemak tu saya belajar dengan dia lah. Ada juga tolong dia bungkuskan nasi lemak rekod paling tinggi 2000 bungkus sehari orang order pergh memang penat dibuatnya. Purata sehari paling banyak sampai 7 tong nasi lemak terjual.

nasi lemak terbaik gombak
Inilah akak saya tu Nafisah Mohamad

No 011 tu saya dah tak pakai, no satu lagi tu dulu,kini & selamanya boleh hubungi saya



Like FanPage Fb Yang Saya Baru Buat--> Cattaleya Rich Coconut Rice


Ok lah ingat tau kalau nak belajar tu peluangnya masih ada lagi. Dulu saya ajar secara praktikal terus saya datang ke rumah sesiapa yang ingin belajar buat sambal tu. Saya kenakan yuran sebanyak RM150, tak mahal pun sebenarnya berbandingkan pulangan yang akan anda terima nanti. Dan keenakkan nasi lemak anda sentiasa meniti dibibir pelanggan.

Setakat ni memang ramai dah dapatkan resepi dari saya. Alhamdulillah semuanya berpuas hati. Dari Semenanjung Malaysia hingga Sabah, Sarawak, Brunei dan Singapore dapatkan resepi ini dari saya.

Saya rasa lebih daripada 500 orang yang dapatkannya. Alhamdulillah mereka dah mulakan perniagaan sendiri. Jika anda nak dapatkan resepi ini dulu di jual dengan harga RM70 sahaja tapi sekarang telah dinaikkan harga kerana resepi ni terlalu istimewa bagi saya.Ada juga yang tanya kenapa tak kongsi saja resepi ni secara percuma? Oh maaf bukan semua ilmu itu boleh dapat secara percuma. Sebab biasanya yang percuma orang tak hargai sangat pun. Jadi kalau nak beli cepat-cepatlah wassap saya 012-9760024. Saya akan berikan resepi dan cara membuatnya. InsyaAllah pasti anda takkan menyesal.

Baru ni orang dari Kedah dah cuba resepi saya, Alhamdulillah ayah dia yang kuat komen masakan orang pun kata sedap, dan kini dia dah terima order nasi lemak dari customer. Saya kongsi sikit testimoni sambal nasi lemak rahsia ni kat bawah tu nanti.

Bagi anda yang ingin menambah pendapatan dengan menjual nasi lemak anda harus cuba resepi saya ni sebab semua bangsa tak kira cina dan india sukakan sambal yang saya buat. Semalam 3/11/2015 ada akak ni dari Meru Klang sebelum ni memang tak pandai nak buat sambal nasi lemak dah cuba tapi tak jadi, Alhamdulillah dia beli resepi saya hari ni dia wassap saya alhamdulillah menjadi dan sedap pulak tu. Dia dah bawa tester untuk cikgu-cikgu sekolah rasa.Boleh tengok testimoni pada gambar di bawah nanti. Untuk pengetahuan anda saya pun ada hantar di sekolah kakak ipar saya dulu, dia cikgu kat SK R10 Wangsa Maju so minta dia tolong bawakkan. Cikgu-cikgu kat sekolah ni memang dah jadi gian dengan nasi lemak saya. Tapi saya dah x sempat nak buat sebab tumpu pada bisness Shaklee nak order shaklee bgtau saya.. Hehe..resepi ni sangat istimewa rugilah kalau anda tak cuba.

Berkuatkuasa 01/03/2016 harga baru bagi resepi sambal nasi lemak termasuk cara buat nasi lemaknya sekali adalah RM90 ye. InsyaAllah pulangan yang bakal anda dapat lebih banyak dari dengan harga resepi yang anda laburkan. Untuk pembeli luar negara juga harga tak sama dengan pembeli dari Malaysia dan harganya adalah RM120 Setakat ni orang dari Japan, Qatar, Brunei, Singapore, Indonesia dan Australia juga membeli resepi saya. InsyaAllah keluar duit sikit untuk ilmu x salahkan.

Ok untuk dapatkan resepi ni bayaran perlu dibuat terlebih dahulu dan resepinya details A to Z saya berikan di whatsapp atau email. Apa-apa pertanyaan boleh tanya anytime di whatsapp.

Alhamdulillah seronok dengar pembeli resepi sambal nasi lemak saya, perniagaan mereka makin maju dan banyak menerima tempahan.

Saya juga menerima tempahan nasi lemak untuk majlis kenduri kahwin, kenduri tahlil dan doa selamat, majlis hari jadi dan apa-apa majlis yang anda memerlukan nasi lemak dalam menu makanan. Tempahan hanya untuk sekitar wangsa maju, setiawangsa, gombak, keramat, sentul dan sekitar kl sahaja, minima order 50 bungkus ye. Hubungi saya tau kalau nak tempah nasi lemak yang sedap dan power ni.

Kat bawah ni saya kongsikan beberapa testimoni pembeli resepi sambal nasi lemak saya.









Pembeli dari Sabah dia juga pemilik Restoran Nasi Lemak Kopi O di Sabah


Testimoni 09/1/2016



Testimoni Pn Zainap dari Pekan Pahang




Resepi nasi lemak paling sedap buat orang tergila-gila kan nasi lemak anda setiap hari..tak percaya sudah..belum cuba belum tau lagi.


 ⬇⬇⬇ TESTIMONI BARU 3/07/2016  hingga 6/09/2016⬇⬇⬇

Puan Sal Negeri 9




Puan Salbiah Shah Alam
Puan Nurul Johor
Puan Rita Sarawak


Puan Zuriati Negeri 9

⬆ TESTIMONI PALING LATEST ⬆


Puan Muzlifah, Seremban

Puan Ina, Putrajaya


NAK JUGA resepi yang SPECIAL Ni? Wassap 012-9760024 SEGERA!

PENGUMUMAN : Harga baru telah dinaikkan berkuatkuasa pada 1.10.2016

Malaysia : RM150
Luar Negara : RM200

Promosi diskaun RM30 sehingga 31.12.2016 sahaja untuk mereka yang serious berminat boleh terus wassap saya ke 012-9760024

Bagi yang berminat boleh dapatkan segera.

TERBARU : KURSUS BELAJAR BUAT SAMBAL NASI LEMAK PALING SEDAP DIBUKA!

TARIKH KURSUS : 22 JANUARI 2017
YURAN : RM300
TEMPAT : KUALA LUMPUR
TERHAD : 10 ORANG SAHAJA.

TERBARU ESOK 10.02.2017

Esok ada promosi resepi sambal nasi lemak pada harga RM100. 

TERHAD untuk 10 orang TERAWAL sahaja.

Berminat boleh dapatkannya segera sebelum tawaran ditutup.

Wassap ke 012-9760024 
=============

Dan minggu depan saya akan keluarkan video resepi rahsia sambal nasi lemak dengan harga yang berbaloi.

Kepada pembeli resepi sebelum ni boleh dapat harga special jika nak beli video ni nanti.

info lanjut singgah ke Facebook page saya : Resepi Rahsia Sambal Nasi Lemak.

Selain resepi sambal nasi lemak, resepi lain ada tak? Terkini anda juga boleh dapatkan resepi kek terbaik dari rakan saya Puan Zaleha. Puan Zaleha boleh ajar anda cara menjalankan bisnes kek sehingga 5 angka walaupun hanya dari rumah sahaja.

Untuk belajar mengenai bisnes kek itu boleh klik gambar ini 👇👇👇



Hehehe boleh hubungi saya juga kalau anda berminat nak dapatkan Vitamin Shaklee terbaik untuk kesihatan anda seisi keluarga #drugfree hidup sihat tanpa ubat.

Jumpa lagi di lain entry atau klik sahaja entry yang menarik perhatian anda ye.