Wednesday, May 21, 2014

Cara Mengurangkan Sengugut Ketika datang Haid | pengedar shaklee wangsa maju

CARA BERKESAN UNTUK HILANGKAN SAKIT SENGUGUT

Kebiasaanya yang mengalami penyakit senggugut ini adalah wanita. Sakit senggugut selalu menyerang ketika semasa anda datang haid dan berasa sakit di bahagian perut serta peranakan. Senggugut ini juga dikenali sebagai "period pain" dalam bahasa English nya.

cara hilangkan senggugut


Kesakitan yang dialami tidak dapat dibayangkan hanya Allah sahaja yang tahu. Rasanya yang tidak selesa dan malah sakitnya teramat sangat hingga nak buat kerja apa pun tak boleh. Untuk hilangkan sakit senggugut ni ada yang mengambil ubat tahan sakit di klinik-klinik. Namun pengambilan ubat tahan sakit ni tidak disyorkan untuk jangka masa panjang.

Selalunya sakit senggugut akan pulih selepas 2 atau 3 hari kedatangan haid. Mujur sakit ni tidak lama dan berpanjangan. Punca masalah penyakit ni mengikut pembacaan saya adalah disebabkan masalah hormon yang tidak stabil, faktor genetik dan ada juga mengatakan disebabkan faktor pemakanan.

Untuk pengetahuan anda juga sakit sengugut bagi wanita ni ada bersangkutan juga dengan jin melibatkan darah kotor. InsyaAllah saya kongsikan dengan anda cara menghilangkan sakit senggugut ni dengan bacaan ayat Al - Quran. InsyaAllah inilah cara yang paling berkesan dengan menggunakan ayat-ayat Al-Quran.

Cara-caranya..

Mintalah ayah, ibu, suami, abang, keluarga, atau kawan terdekat untuk buat air bacaan ini. Ambil segelas air kosong dan bacakan ayat-ayat seperti di bawah. Ditiupkan pada air setiap kali lepas baca.

  1. Selawat 3 kali.
  2. Surah Al - Fatihah 1 kali
  3. Ayatul kursi 1 kali
  4. Surah Al - Nahl ayat 65 sebanyak 3 kali 
  5. Surah Ali- Imran ayat 5 dan 6 sebanyak 3 kali

Maksudnya:

"Dan Allah menurunkan hujan dari langit, lalu Dia menghidupkan dengan air hujan itu akan bumi sesudah matinya; sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat satu tanda (yang membuktikan kebijaksanaan Allah) bagi kaum yang mendengar (peringatan ini dan memahaminya)". (Surah Al Nahl: Ayat 65)



Maksudnya:
(5) Sesungguhnya bagi Allah tidak ada satupun yang tersembunyi di bumi dan tidak (pula) di langit. (6) Dialah yang membentuk kamu dalam rahim sebagaimana dikehendaki-Nya. Tak ada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia, Yang Maha Perkasa lagi Maha Bijaksana. (Surah Ali Imran: Ayat 5,6)

InsyaAllah dengan izin Allah penyakit itu dapat dihilangkan.

Adakah cara lain untuk hilangkan senggugut? Caranya ialah dengan mengamalkan supplement semulajadi.

Apabila anda datang senggugut anda JANGAN MAKAN ubat tahan sakit, panadol, paracetamol. Mengapa tidak boleh kerana ianya hanya untuk sementara bukan selamanya. Sakit itu hanya tahan untuk beberapa jam sahaja dan akan sakit semula. Kesan yang lebih teruk jika berterusan mengambil ubat-ubatan tersebut kemungkinan buah pinggang anda boleh rosak.

Bagi mengatasi hilangkan sakit senggugut dengan cara terbaik ialah dengan menjaga pemakanan mengamalkan makanan yang cukup protein, karbohidrat, kalsium dan nutrisi-nutrisi penting dan lengkap untuk tubuh. Saya mengesyorkan anda mengamalkan supplement semulajadi daripada Shaklee yang dapat memberikan anda khasiat yang cukup untuk kepentingan nutrisi tubuh anda untuk melindungi sistem saraf dan otot sekaligus meningkatkan kesihatan.

hilangkan sakit senggugut


Sekian sahaja untuk perkongsian kali ini mengenai cara hilangkan sakit senggugut.

Penghantaran produk Shahklee terus ke rumah anda seluruh Malaysia sila hubungi saya Pengedar Sah Shaklee kesayangaan anda :

Daud / Nor Hayati
012-9760024


No comments: