Sunday, May 18, 2014

Cara Tambahkan Selera Makan Anak Yang Memilih Makanan Dengan Meal Shakes Shaklee

Meal Shakes Menambahkan Selera Makan Anak Yang Susah Nak Makan

Sebelum saya cerita mengenai bagaimana menambah selera makan anak anda dengan Meal Shaklee kita cuba tengok dulu apakah punca-punca menyebabkan anak-anak kita kurang berselera untuk makan.

AWAS!! Kenapa Anak Kita Jadi Tak Selera Makan?

Masalah utama ini disebabkan anak lebih suka makan makanan segera seperti kfc, mcdonald, pizza, makanan ringan dan lain al-maklumlah pengaruih iklan media massa yang cukup power untuk hasut anak anda makan..Tips untuk ibu bapa jangan manjakan anak dengan makanan segera ni..Alhamdulillah anak saya Ammar suka makan nasi dan senang makan sayur dan saya jarang bagi anak makan makanan segera dan minuman bikarbonat.

Sebab lain mengapa anak tak selera makan ialah :

  • Banyak sangat bermain - Kebiasaanya anak terlalu leka bermain tidak kira bersama kawan atau leka bermain games di rumah menyebakan mereka mengabaikan waktu makan. Apabila tidak makan akan memudahkan kanak-kanak jatuh sakit dan begitu juga yang lewat makan membuat perut terkejut menjadikan masuk angin.
  • Tiada kawan makan - Kanak-kanak juga suka makan berteman cuba kita tengok apabila anak kita makan bersama kawan-kawanya mesti berselera bila makan bersama. Begitu juga dengan kita sebagai satu keluarga biasakanlah kita makan bersama satu meja selain dapat berkumpul bersama ia ia juga akan diberi rahmat dan keberkatan dari rezeki yang kita makan.
  • Masalah kesihatan -  Kanak-kanak yang sedang membesar selalunya akan mengalami masalah seperti demam, batuk dan selsema. Apabila mereka sakit sekaligus kebiasaanya akan membuatkan selera makan kanak-kanak terbantut.
  • Jenis makanan dan cara masak yang sama - Kita sebagai golongan dewasa cepat berasa jemu dengan lauk yang sama inikan pula kanak-kanak begitu juga. Ibu bapa perlu kreatif dalam menyediakan makanan untuk kanak-kanak seperti warna yang menarik dan pelbagaikan cara masakan.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

TIPS Untuk Ibu Bapa Bagi Pemakanan Anak Anda!
Sebagai ibu bapa yang prihatin terhadap kesihatan anak sediakan jadual makan, berikan sayuran-sayuran sejak kecil lagi, pelbagaikan cara masakan yang kreatif, makan bersama-sama anak, beri nasihat dan kesan jika tidak mengambil makanan yang seimbang..untuk orang Islam semasa menyediakan makanan amalkan selawat dan berdoa ketika sedang memasak.
Sebelum saya ceritakan lebih lanjut tentang Meal Shakes ni saya sediakan persoalan yang kerap kali ditanya oleh customer..

Apakah itu Meal Shakes Shaklee?
Siapakah yang boleh ambil Meal Shakes?
Apakah manfaat utama Meal Shakes?
Bagaimana cara pengambilan terbaik Meal Shakes?
Berapa harga sebotol Meal Shakes Shaklee?
Meal Shakes Shaklee berperisa apa?



Jawapan;

Apakah itu Meal Shakes?

Meal Shakes diperbuat daripada bahan-bahan semulajadi seperti buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin (sejenis susu) dan lain-lain. Lactalbumin adalah bahan yang terbaik dan mengandungi organisma protin yang sangat berkualiti dan mudah diserap ke dalam sistem tubuh dari peringkat bayi hingga ke orang dewasa.


Siapakah yang boleh mengambil Meal Shakes Shaklee ni?

Meal Shakes dihasilkan untuk semua golongan :

  • Bayi
  • Pelajar
  • Kanak-kanak membesar
  • Ibu mengandung
  • Para atlet sukan
  • Pengamal sayuran (vegetarian)
  • Orang yang sakit
  • Orang yang sibuk bekerja
  • Orang yang selalu mengambil makanan segera

Apakah Manfaat Utama Meal Shakes Shaklee?
  • Nutrisi lengkap - Meal Shakes menyediakan 24 jenis vitamin, mineral dan zat perlu. Orang yang kekurangan pengambilan zat boleh menyukarkan kadar serapan vitamin dan mineral oleh tubuh kita. Ia juga turut mengandungi lesitin soya yang bekerjasama dengan vitamin larut lemak.
  • Membekal nutrisi kepada sel tubuh - Meal Shakes Shaklee kaya dengan protein (tidak mengandungi laktosa) membantu membina sel-sel kulit, kuku, rambut, organ, darah, meingkatkan imun dan lain-lain.
  • Membantu Tumbesaran - Meal Shakes Shaklee mengandungi asid folik, biotin, kaya dengan kalsium dan magnesium yang sangat diperlukan untuk membina tulang dan sel-sel untuk proses membesar.
  • Anti-Oksida - Meal Shakes Shaklee mengandungi vitamin A, C, E, Zink, selenium yang merupakan agen anti-oksida bagi bertindak melawan jangkitan dan melambatkan proses penuaan.
  • Mengembalikan Seri Wajah, Awet Muda - Mengandungi vitamin B yang lengkap, zat besi dan cooper yang cukup untuk membina sel-sel darah merah yang sihat, sekaligus memberikan kesan untuk wajah dan kulit yang lebih cantik dan sihat.
  • Detoksifikasi - Kaya dengan serat larut untuk membuang lemak berlebihan dan sisa buangan dari perut dan usus.


Cara Pengambilan Meal Shake yang Betul :

Cara makan Shaklee untuk Meal Shakes bagi kanak-kanak ialah : Campurkan 1/2 sudu Meal Shakes dengan susu anak anda atau (minuman lain seperti jus). Jangan guna air panas/ berkarbonat/ berkafein.
Cara makan Shaklee untuk Meal Shakes bagi orang dewasa : Campurkan 1 sudu bersama minuman jus dan susu, Jangan guna air panas dan contoh yang sama seperti kanak-kanak.

Berapa Harga Sebotol Meal Shakes Shaklee?
Harga bagi Meal Shakes Shaklee ini sebotol RM113.75 mengandungi 544gm, harga Meal Shakes Shaklee adalah sama untuk Semenanjung, Sabah dan Sarawak.

Apakah perisa bagi Meal Shake Shaklee?
Meal Shakes Shaklee berperisa vanilla sangat lazat diminum sebagai sarapan tidak mengandungi sebarang pewarna dan gula tiruan, lazat dinikmati oleh semua golongan.


Ok sampai disini saja perkongsian saya. Berminat dengan Meal Shakes untuk tambah selera makan dan kesihatan anak anda?

Untuk menempah Meal Shakes hubungi saya Nor Hayati Ramli, Pengedar Sah Shaklee Wangsa Maju melalui cara :

Sms atau Whatsapp taip "Meal Shake" hantar ke 012-9760024 atau,
Pm di FanPage SecretOfSusuIbu

Terima kasih dan jumpa lagi :)

No comments: