Tuesday, June 17, 2014

Ubat Rawatan Buasir Shaklee Kaedah Rawatan Alternatif Yang Berkesan

Apa itu Buasir dan Adakah Rawatan Alternatif Untuk Buasir Tanpa Menjalani Pembedahan?

Alhamdulillah terima kasih kerana mengunjungi blog saya. Hari ini saya nak kongsikan kepada anda mengenai penyakit buasir yang akhir-akhir ini sering berlaku dalam masyarakat kita. Saya juga ingin berkongsi dengan anda kaedah alternatif untuk rawatan buasir yang pastinya selamat, berkesan dan semulajadi.

Sebelum saya pergi lebih lanjut untuk merawat buasir ini kita patut tahu dulu serba sedikit mengenai penyakit buasir ini.



Apa Sebenarnya Buasir?

Buasir ialah salur darah vena yang membesar di bahagian permukaan bawah rektum dan dubur. Jika berlakunya radang atau bengkak masalah yang lebih besar akan terjadi. Buasir terbahagi kepada 2 bahagian iaitu buasir dalaman dan buasir luaran.

Buasir Dalaman

Salur darah vena yang membengkak di lapisan dalam rektum. Pesakit buasir akan mengadu terjadi pendarahan setelah membuang najis tanpa merasa sakit.


Buasir Luaran

Salur darah vena yang membengkak di luar kulit dubur. Pesakit akan mengadu berasa sakit, berdarah, gatal atau bengkak semasa membuang air besar. Terasa tidak selesa, panas dan terasa amat pedih. Sakit yang kuat apabila salur darah terumbat oleh darah beku.


Mengapa Buasir Ini Terjadi Dan Siapakah Golongan Berisiko Diserang Sakit Buasir?

Buasir adalah penyakit yang sering berlaku ia boleh terjadi tidak kira faktor umur atau mana-mana individu. Buasir dikaitkan apabila kita meneran dan sembelit ketika membuang air besar. Rektum dan dubur menyebabkan pembengkakan dan pembesaran.


7 Golongan Berisiko Mendapat Buasir


1. Selalunya terjadi kepada orang dewasa yang berumur 30 tahun ke atas.

2. Wanita mengandung semasa peringkat akhir kandungan kerana pembesaran janin berlaku menyebabkan tekanan ke bahagian dubur dan perubahan hormon.

3. Wanita berpantang juga di akhir waktu berpantang.

4. Orang yang mempunyai masalah sembelit.

5. Orang yang berdiri dalam tempoh waktu yang lama.

6. Individu berlebihan berat badan.

7. Orang yang selalu mengangkat benda berat.


Apakah Rawatan Buasir, Kaedah Untuk Mengelakkan Buasir dan Simptomnya?


Perkara Yang Patut Anda Lakukan



- Elakkan terjadinya sembelit.

- Anda disyor lebihkan pengambilan serat dalam pemakanan, makan sayur-sayuran hijau, buah-buahan dan bijirin.

- Jika anda makan roti atau bijirin pilihlah yang mengandungi bijirin penuh (wholemeal).

- Banyakkan minur air masak sekurang-kurangnya 8 gelas sehari.

- Melakukan senaman setiap hari.

- Elakkan mengambil julap kerana akan menyebabkan cirit birit dan akan bertambah teruk buasir yang dialami.



Set Shakee Untuk Merawat Buasir - Set Lengkap

Set ini terdiri daripada Vivix, Alfalfa, B Complex, Ostematrix , Omega Guard, Vita-C, Zinc Complex dan Peppermint Ginger Plus. Kesemua vitamin ini memainkan peranan masing-masing dalam mengatasi masalah buasir ini.



Vivix Shaklee berfungsi untuk memperbaiki sel DNA yang menyerang sel tubuh kita dan meningkatkan kesihatan menyeluruh - (sangat disyorkan pilihan terbaik pesakit buasir tetapi tidak sesuai untuk ibu mengandung)

SAKIT BUASIR
HARGA RM 475.00 SEBOTOL


Alfalfa Complex bertindak untuk menjaga kebersihan usus dan memperbaiki masalah saluran penghadaman dan membantu mengurangkan tekanan pada rektum.

ALFALFA UNTUK BUASIR
HARGA RM53.75 SEBOTOL



B Complex dapat memperbaiki sistem pencernaan agar rektum tidak stress dan sebagai ubat tahan sakit yang berkesan.


B COMPLEX BANTU PESAKIT BUASIR
HARGA RM 53.75 SEBOTOL


Ostematrix sangat membantu untuk atasi sembelit iaitu dapat melembutkan najis supaya melancarkan pembuangan air besar dan memberi keselesaan apabila mengalami luka di bahagian dubur.

CARA KUATKAN TULANG
HARGA RM 61.00 SEBOTOL



Omega Guard berfungsi untuk mengecutkan otot yang membengkak disebabkan kesakitan akibat daripada tekanan otot dubur.

kuatkan sistem imun
HARGA RM136.00 SEBOTOL


Vita-C Shaklee  bertindak untuk membantu dalam pemulihan dan pembekuan darah dan menghalang berlakunya pendarahan.

vitamin kulit cantik
HARGA RM92.50 SEBOTOL


Zinc Complex sangat berkesan untuk mempercepatkan penyembuhan luka dalaman dan luaran serta pemulihan luka selepas pembedahan. Caranya hancurkan Zinc dan taburkan kepada bahagian luka untuk mempercepatkan pemulihan luka.



Peppermint Ginger Plus memberi kelegaan kepada anda mengurangkan kesakitan dan meningkatkan sistem pencernaan yang lebih baik boleh diminum sebagai teh herba hancur dan kacaukan dengan air.

HARGA RM 45.00 SEBOTOL

Jika mempunyai bajet yang lebih anda boleh memilih kesemua vitamin yang disyorkan ini namun jika anda kekurangan bajet anda tidak perlu mengambil kesemuanya.

Jom lihat testimoni-testimoni pengguna di sini ---> apa kata pengguna?

Klik SINI untuk order ---> Set Buasir

Sila hubungi saya Pengedar Sah Shaklee untuk info lanjut mengenai permasalahan / konsultasi percuma

Sms / Whatsapp hantar ke 012-9760024
Nor Hayati Ramli
Id Shaklee : 869654









2 comments:

Jazilah Ilyas said...

buasir ni sangat la sakit once dah kena..pengalaman sendiri dulu camtu la..the worst masa mengandung anak perempuan sebelum ni..sampai nangis sebab takleh duduk atau baring..masa tu dan2 rasa nak operate..tetambah doc pun suggest suruh buang..tetapi berkat dorongan keluarga dan sabar, berjaya tahan daripada ikut ati..huhuh

alhamdulillah lps konsisten dengan set slimming (awalnya) tanpa sedar buasir dah hilang..xde langsung dah sakit memulas yang teruk (mungkin sbb ulser jugak) dan pendarahan ketika buang air..alhamdulillah :)

The AQ Camaraderie. said...

memang best vitamin Shaklee ni. ambil ostematrix setiap hari sebelum tidur, insyaAllah esok senang je nak membuang.untuk lagi best ambil alfalfa sekali. memang puas hati. thanx for the info