Wednesday, July 9, 2014

Risiko Kekurangan Vitamin C Boleh Menyebabkan Penyakit Skurvi

Tahukah anda kekurangan vitamin C di dalam tubuh boleh membawa kepada penyakit Skurvi?

Tapi apakah dia Penyakit Skurvi ini?



Penyakit Skurvi ini terjadi apabila kekurangan vitamin C dalam badan. Seseorang yang kurang vitamin C akan berasa lemah, pucat, gusi yang lembut dan giginya mudah goyang. Pendarahan di bawah kulit dan pada sekitar sendi juga mudah berlaku apabila sesoerang itu kekurangan vitamin C dalam badan.

Rasa yang amat sakit pada pendarahan di sendi dan kadangkala disangka sebagai penyakit artritis.
Gusi akan mudah berdarah dan mengakibatkan ulser serta mudah terkena jangkitan. Sebarang luka yang dialami menjadi lambat sembuh kesan daripada kekurangan vitamin C.

Punca penyakit Skurvi ini terjadi disebabkan kekurangan pengambilan makanan berasaskan sayur-sayuran dan buah-buahan bersitrus. Penyakit ini telah dikenal pasti pada kurun ke 16 hingga 18 bila mana suatu ketika dulu kelasi-kelasi kapal yang keluar belayar dalam tempoh yang lama didapati kurang pengambilan vitamin C hingga menyebabkan Skurvi.

Untuk makluman anda sejak tahun 1700-an vitamin C memainkan satu peranan yang dominan dalam memberikan perlindungan kepada tubuh dan dianggap sebagai "antiscorbutic factor" kerana dapat membantu mencegah penyakit Skurvi.


Risiko Penyakit- Penyakit Lain Disebabkan Kekurangan Vitamin C
  • penyakit cardiovaskular
  • penyakit sendi
  • kelemahan sistem imun / sistem pertahanan badan
  • katarak
  • masalah kulit wajah seperti jeragat
  • kanser
  • penuaan pada kulit

Kenal Pasti Apakah Tanda-Tanda Seseorang Yang Kekurangan Vitamin C
  • Stress - mudah tertekan,terasa hati , cepat merajuk dan terlalu sensitif.
  • Kulit kelihatan sangat kering dan bersisik.
  • Tapak kaki yang keras dan kasar.
  • Mudah mendapat kesan lebam-lebam.
  • Gusi mudah berdarah.
  • Hilang berat badan
  • Luka yang lambat sembuh.
  • Cepat letih bila melakukan sesuatu.
  • Sakit sendi dan otot.
  • Hidung mudah berdarah.
  • Apabila sakit mengambil masa yang lama untuk pulih.
  • Rambut kelihatan kering dan tidak sihat.
MAKANAN KAYA VITAMIN C




Jadi penyelesaian dan untuk pencegahan penyakit Skurvi dan lain-lain ialah dengan Vitamin C Shaklee.


masalah kulit nak cantik


Apakah Kepentingan Vitamin C dan 7 Manfaatnya Yang Utama

1. Membentuk Kolagen - merangsang pembentukan kolagen sebagai sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Ia mampu untuk menganjalkan kulit dan halang otot menjadi lembik.

2. Kekalkan Kolestrol Sihat - Vitamin C mampu untuk mengurangkan paras kolestrol dan tekanan darah, kekalkan kapilari darah yang sihat, menghalang pendarahan dalaman, elak hidung berdarah, pendarahan serebral dan Skurvi.

3. Meningkatkan Sistem Imun - Pembinaan sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih. Menentang bakteria dan kuman untuk melawan penyakit, kukuhkan sistem pertahanan tubuh. Vitamin C juga dapat mempercepatkan waktu pemulihan penyakit dan mengurangkan symptom selsema.

4. Memerangi Kanser - Vitamin C adalah satu-satunya antioksidan yang berkuasa mampu meningkatkan interferon iaitu sistem pertahanan semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-Cells untuk melawan sel-sel kanser dan dapat membuang kimia yang berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. Ia juga membantu menghapuskan radikal bebas sebelum dapat menyerang sel-sel kita.

5. Memperbaiki Simptom Pendarahan - Kekurangan Vitamin C adalah penyebab kepada gusi berdarah, lebam dikulit, pemulihan kecederaan luka yang lambat, kulit kering dan kasar serta ruam.

6. Mencantikkan Kulit - Pengambilan Vitamin C setiap hari menjadikan kulit lebih cerah dan dapat melambatkan penuaan serta menyekat pembentukan pigmen yang merupakan penyebab kepada terjadinya jeragat.

7. Memperbaiki Insomnia - Vitamin C juga dapat memperbaiki insomnia, stress dan masalah berkaitan mental seperti keresahan, bimbang, takut dan lain-lain.


Mengapa Lebih Dari 1 Juta Orang Memilih Vitamin C Shaklee?

Ini adalah  disebabkan sains pembebasan yang berterusan secara semulajadi Vitamin C telah direka oleh Shaklee. Setiap tablet Vitamin C ini mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 vitamin C tersebut dalam tubuh kita setiap jam.

Ujian klinikal telah membuktikan bahawa vitamin C didalam 2 tablet Vitamin Shaklee ini (didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal didalam plasma darah selama 24 jam. Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamansi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.

Berapa Harga Sebotol Vitamin C Shaklee?

Harga untuk sebotol Vitamin C Shaklee yang mengandungi 180 biji dan penggunaannya yang tahan selama 6 bulan hanya RM 92.50 sahaja.

Klik SINI untuk order ----> Vitamin C Shaklee

Info lanjut dan konsultasi PERCUMA!
Sms / Whatsapp hantar ke 012-9760024
Nor Hayati Ramli
Id Shaklee : 869654




No comments: