Thursday, November 6, 2014

Info Sihat :Rahsia Sihat Tanpa Perlu Makan Ubat Bebas Dadah Berbahaya

Bagaimana caranya tu nak hidup sihat tapi tak nak makan ubat. Tapi ramai yang kata kalau sakit makan lah ubat.



Masalahnya ada orang yang susah dan takut makan ubat. Bila dengar kata suruh makan ubat sanggup menyorok dan berikan alasan macam-macam terutama anak kita yang payah sangat nak makan ubat. Bagus sebenarnya tak makan ubat ni sebab ubat kita banyak mengandungi dadah.yang boleh bagi kesan sampingan pada tubuh kita.

Jom Kenali Ubat Anda

  • Ubat mengandungi bahan kimia yang boleh mengubah fungsi biokimia dalam tubuh untuk hapuskan simptom penyakit.
  • Dikenali sebagai bahan asing dalam tubuh.
  • Kesan yang sama semua orang boleh rasa daripada ubat.
  • Penyalahgunaan ubat boleh membawa kesannya kepada kematian.
  • Ubat hanya mengurangkan simptom penyakit, tapi tidak merawat puncanya.


5 Kerperluan Pada Ubat 

  1. Bila sudah ada simptom penyakit, ubat hanya mampu boleh merawat sahaja.
  2. Banyak penyakit sudah terlambat untuk dirawat dengan ubat.
  3. Ramai orang kelihatan sihat namun sebenarnya menderita penyakit berbahaya dalam diam.
  4. Sebagai contoh untuk penyakit seperti sakit jantung dan strok, satu serangan sudah cukup untuk mengubah segala-galanya. 

Dah kenal ubat dan kesannya kan? Teruskan bacaan untuk saya kongsikan lagi tentang Rahsia Sihat Tanpa Makan Ubat.

Lepas baca entry ni, ramai daripada berani makan ubat terus jadi takut nak makan ubat kan? Sebab dah tahu kesannya yang bahaya dan memudaratkan hingga menyebabkan kematian jika terlebih makan ubat.

Jadi macammana sekarang nak makan ubat lagi ke? Tentulah tak nak kan? Jika nak teruskan makan ubat juga silakan. Saya tak mampu menghalangnya. 

Tapi kalau dah takut maka ubat, jom teruskan bacaan dan apakah ada cara untuk hidup sihat tanpa perlu makan ubat dan cara selesaikan masalah orang yang takut nak makan ubat.

RAHSIANYA : Takut Makan Ubat Jom Amalkan Makanan Tambahan atau lebih dikenali dengan Supplemen a.k.a Vitamin.

rahsia hidup sihat tak perlu makan ubat untuk sihat



Lelaki Kuat Sukan Liat Nak Amalkan Vitamin Sampai Dah Nak Lumpuh? from iReach HD on Vimeo.


7 Sebab Kenapa Kita Perlu Makan Supplement?

  • Sering terdedah terhadap pencemaran alam sekitar dan radikal bebas yang boleh menjejaskan kesihatan tubuh kita.
  • Badan kita memerlukan dos yang lebih tinggi bagi sesetengah nutrien sedangkan hakikatnya nutrien hanya boleh diperolehi daripada pemakanan.
  • Buah-buah dan sayuran mungkin terjejas akibat racun serangga atau bahan kimia yang lain.
  • Amalan gaya hidup yang tak sihat seperti kurang bersenam atau bersukan dan merokok.
  • Pemakanan yang tidak seimbang makan mengikut masa yang tidak menentu.
  • Pengambilan kafein, gula dan garam berlebihan menyebabkan gangguan penyerapan nutrien.
  • Makanan yang dimasak terlalu lama dan sebagainya terutama di kedai makan, restoran makanan segera akan menyebabkan kehilangan nutrien dalam makanan.

Kesihatan adalah tenaga, kecergasan dan kesejahteraan. Anda boleh ketahuinya apabila anda merasainya dan melihatnya sendiri. Orang yang sihat sentiasa bertenaga dan kelihatan hebat.

Saya sedia membantu anda untuk hidup lebih sihat tanpa makan ubat hanya mengamalkan supplemen yang terbaik dari Shaklee.

Nutrisi Shaklee telah membantu mewujudkan kehidupan yang lebih sihat kepada berjuta-juta orang selama lebih 50 tahun. Alamilah kehebatan kesihatan dengan Nutrisi Shaklee.

3 Perbezaan dan Keistimewaan Shaklee 

Sentiasa Selamat

Kami memulakan dengan sumber semulajadi, ahli-ahli saintis Shaklee telah menjalankan kajian di seluruh pelusuk dunia bagi mencari sumber ramuan asli semulajadi. Tiada bahan yang diharamkan, tiada pewarna tiruan, tidak sebarang jenis lemak dan tidak mengandungi pemanis atau perisa tiruan. Setiap produk Shaklee 100% selamat digunakan. Terjamin.

Sentiasa Berkesan

Kami menjamin tahap keberkesanan yang efektif. Sebelum sebarang produk Shaklee menjadi milik anda, kami telah bekerja keras untuk memastikan ianya terbukti dan apa yang kami katakan adalah benar. US$300 juta telah dilaburkan di dalam kajian, serta pembangunan produk dan ujikaji. 54 pingat emas olimpik dimenangi oleh para atlet yang diperkasa oleh Shaklee.

Sentiasa Mesra Alam 

Kami menjadi peneraju contoh dalam memulihara alam sekitar. Kami merupakan syarikat pertama di dunia yang diiktiraf sebagai Climate Neutral ™ 
Di mana kami telah meneutralkan pengeluaran karbon tanpa menjejaskan alam sekitar. Kami benar-benar bersungguh bagi menghasilkan produk semulajadi yang berupaya melindungi bumi kita.

Program Kesedaran Diri Hidup Sihat Dengan Supplemen Shaklee 


rahsia sihat tanpa perlu makan ubat


Sudah baca, syukur mohon anda yang telah baca kongsikan entry ini dengan menekan butang Share ke facebook anda untuk dikongsikan kepada semua. Terima kasih.

Hubungi saya jika anda memerlukan Supplemen Shaklee untuk kesihatan anda seisi keluarga.

Nor Hayati Ramli / Daud Mohamad
Shaklee Independent Distributor
Id : 869654
No. Hp : 012 9760024
amrjemi@gmail.com








Post a Comment